Pe urmele vitraliului pierdut…

Vitraliul...Cei care au vizitat inainte de anii 1999-2000 Magazinul Muzica din Bucuresti (Calea Victoriei nr. 41) au remarcat cu siguranta vitraliul reprezentativ de aproape 300 mp care aducea o nota distinsa magazinului si constituia chiar un punct de atractie…Cand autorul lucrarii Ion Oroveanu a auzit ca opera sa a fost distrusa in totalitate, a crezut ca totul este doar o gluma…dar nu a fost asa.

Citeste aici:

In cautarea vitraliului pierdut

Continue reading

SCRIITORII ŞI FILMUL ÎN ULTIMUL CINCINAL DEJIST (1961 – 1965) – CALIN STANCULESCU

“…Regizorul Ion Popescu-Gopo atacă universul lui Ion Creangă propunând o viziune proprie a unui basm celebru, De-aş fi …Harap-Alb. Filmul este retras din difuzare după ce prezenţa actriţei Lica Gheorghiu este considerată inoportună de cenzura ceauşistă. Rămâne unul dintre cele mai importante filme cu actori semnate de maestrul animaţiei, Gopo. Filmul a obţinut premii la UNIATEC Milano, 1964, pentru calitatea imaginii color şi a prelucrării de laborator, premiul special al juriului, premiul pentru scenografie, Ion Oroveanu, la Festivalul naţional al filmului de la Mamaia, 1965 şi premiul pentru originalitatea regiei la Festivalul internaţional de la Moscova, 1965. Prima ecranizare din opera lui G. M. Zamfirescu este Domnişoara Nastasia, care inspiră filmul Dincolo de barieră, regia Francisc Munteanu. Mircea Zaciu şi Vasile Rebreanu colaborează la scenariul comediei Gaudeamus Igitur, semnată de Gheorghe Vitanidis. Filmul, cu mai puţine intruziuni şi locuri comune propagandistice, evocă universul Clujului studenţesc, fapt pentru care a fost şi recompensat cu onorante premii la festivalurile de la Teheran, Gijon şi Gotwaldow… ” spune Calin Stanculescu In Viata Romaneasca